Tiny Food Forest

In november 2018 zijn wij in samenwerking met IVN gestart met de aanleg van een Tiny Food Forest op ons schoolplein. Dankzij de inzet van collega’s, bedrijven en ouders en anderen is het bos aangelegd waar wij supertrots op zijn.  Ons schoolplein is enorm vergroend. Wij zijn de eerste school in Nederland met een Tiny Food Forest! Dit “smaakt” naar meer…..

Een Tiny Food Forest is een voedselbos ter grootte van een tennisbaan. Alle 47 verschillende soorten bomen, struiken en kruiden in het minivoedselbos zijn deels of helemaal eetbaar. Het concept voor het Tiny Food Forest komt voort uit de groeiende vraag naar voedselbossen.

Het Tiny Food Forest bevat 47 verschillende soorten bomen, struiken, kruiden en klimmers. Van kersenboom tot bramenstruik en van citroenmelisse tot cola kruid. Alles is (deels) eetbaar. Kinderen krijgen (kook)lessen in de buitenkeuken midden in het voedselbosje. Kinderen leren spelenderwijs waar voedsel vandaan komt en dat het ook anders kan dan de monocultuur landbouw. Straks staat midden op het schoolplein een Tiny Food Forest vol heerlijke bessen, eetbare kruiden en zoet fruit. De eerste frambozen zijn inmiddels geplukt en geproefd! Van tegelwoestijn naar eetbaar schoolplein.